Zapisz się

Cena szkolenia

Data szkolenia: 12 maja 2025 r.

Czas trwania: 60h | 3 dni (9:00-15:00)

Forma szkolenia: stacjonarnie/online

Cetyfikat:  AUTOCAD CERTIFIED USER

nauka języka angielskiego biznesowego

05 maja 2025

Business English

3650 zł

Program kursu Business English

Topics

Vocabulary/

Areas/Structure/

Pronunciation

 Functions
Company Structure Job titles. Departments. Present Simple
  • Describing your job.
  • Describing your company.
  • Drawing an organigram.
Meetings Vocabulary for organising meetings (minutes, secretary, chair, etc). Phrases for meetings. Conditionals. Modals
  • Stating aims.
  • Agreeing/Disagreeing/Giving opinions.
  • Interrupting/Dealing with interruptions.
  • Asking for clarification etc.
Telephoning

Phrases for telephoning.

Politeness. Modals (Could I, Would you like to, etc).

Pron: Spelling names, addresses, etc

  • Requests. Offers.
  • Complaining.
  • Dealing with complaints.
  • Making arrangements
Financial English Talking about cash flow. Profit and loss accountants. Terminology of finance
  • Requests. Offers. Complaining.
  • Dealing with complaints.
  • Making arrangements
Socialising Phrases for greetings, introductions, partings. Lexis for hobbies, interests, family. Levels of formality. Present simple. Question forms
  • Introducing yourself.
  • Introducing Others.
  • Greetings, Goodbyes.
  • Talking about hobbies, interests, families.

Employment/

Job Applications

Lexis of working conditions-perks, benefits, holidays, salary, income, K, promotions, etc. Comparatives. Lexis describing character – hard-working, a team player, a self-starter, etc.
  • Writing CVs and letters of application.
  • Being interviewed and interviewing.
  • Discussing advantages/disadvantages of candidates.
E-business
 
Internet vocabulary. IT vocabulary
  • Writing emails.
Management Question forms. Imperatives. Levels of formality in requests/orders.
  • Talking about Total Quality Management.
  • Talking about different management structures, philosophies.
  • Role play.
Business ethics Modals. Lexis of corruption, rights, etc.
  • Talking about maternity rights, business and the environment. 

Marketing/

Advertising

Marketing Lexis – brands, awareness campaign, etc
  • Talking about adverts they know – what is effective.
  • Discussing marketing strategies.
  • Task – design a campaign.
Corporate Culture/Cross-cultural relations

Comparatives. Lexis to

describe personality traits. Polite language. 

  • Describing the culture of a business/a national culture/regional culture.
  • Talking about your ideal company culture.
  • Practising polite language.
Negotiations Conditionals. Request, Offers. Typical phrases: starting, making offers, refusing, accepting, asking for clarification, bargaining.
  • Typical functions of negotiation: requests, offers, refusal or acceptance.
Describing Company History Past tenses, Present Perfect. Key Lexis – (was) launched, was established.
  • Talking about the history.
Presentations Language of presentations, OHP, slides, etc.: signalling language: dealing with questions, question forms
  • Giving a presentation.
  • Handling questions.
  • Asking questions.
Business Writing Language of formal and informal letters. Language for CVs (experience, qualifications, etc). Language for reports (if requested)
  • Writing letters, emails and faxes.
  • Writing CVs, letters of application.
  • Writing letters of complaint, enquiry, etc.
  • Writing short reports

 

 

 

 

 

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowych w zakresie języka angielskiego biznesowego na poziomie wiedzy, umiejętności i postaw. Kluczowym celem kursu jest praca na postawach, często w nauce języka obcego towarzyszą nam ograniczające przekonania, lęk przed oceną czy popełnianiem błędów, warto więc rozpocząć naukę od przyjrzenia się swojej postawie.

 

Często sama wiedza i umiejętności nie wystarczą, żeby posługiwać się językiem obcym, potrzebujemy czegoś więcej, pewności siebie, wiary i zaufania w swoje możliwości. Praca na postawach, praca na mocnych stronach to kluczowe założenia kursu, którego celem jest komunikatywne posługiwanie się językiem angielskim biznesowym – Business English.

 

Kurs obejmuje także pracę w oparciu o cztery podstawowe kompetencje językowe: mówienie, słuchanie, pisanie i czytanie, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji mówienia i słuchania, które są ze sobą nierozerwalnie połączone.

 

 

Forma pracy

Autorska metoda nauczania języków obcych – coaching językowy (www.coachingjezykowy.pl) oparta o:

  • proces grupowy,
  • kontrakt,
  • kontakt, tu i teraz,
  • mocne strony uczestników,
  • coaching grupowy,
  • uczenie przez doświadczenie,
  • action learning (studium przypadku, case studies, scenki, role plays, authentic materials).

O szkoleniu Business English

Co nas wyróżnia?

35 lat doświadczenia

Wiemy, że wykwalifikowana kadra to klucz do sukcesu przedsiębiorstwa, dlatego od ponad trzech dekad doskonalimy sztukę efektywnego uczenia i organizacji szkoleń.

Certyfikat jakości ISO

Ośrodek szkoleniowy posiada wdrożony i certyfikowany system zarządzania jakością, zgodny z ISO 9001:2015-10. Pomagamy zdobywać profesjonalną wiedzę oraz kwalifikacje uznawane na całym świecie.

Zapisz się na szkolenie

Imię i nazwisko
Email
Numer telefonu

Wiadomość

Wyślij
Wyślij
Form sent successfully. Thank you.
Please fill all required fields!

Subskrybuj nasz newsletter, aby być na bieżąco!

Name
Subskrybuj
Subskrybuj
Form sent successfully. Thank you.
Please fill all required fields!

T-Matic Grupa Computer Plus Sp. z o.o.
ul. Malmeda 1

15-440 Białystok

 

tel. +48 85 74 89 155

email: szkolenia@computerplus.com.pl

INFO

FIRMA

Strona zrobiona w WebWave.