Business English

nauka języka angielskiego biznesowego

Młody programista z laptopem podczas nauki JavaScript, otoczony ikonami kodu

Cena szkolenia

3650 zł

Data szkolenia: 2025 r.

Czas trwania: 60h

Forma szkolenia: stacjonarnie/online

Tryb szkolenia: popołudniowy

 

05 maja 2025

O szkoleniu Business English

Celem kursu jest podniesienie kompetencji językowych w zakresie języka angielskiego biznesowego na poziomie wiedzy, umiejętności i postaw. Kluczowym celem kursu jest praca na postawach, często w nauce języka obcego towarzyszą nam ograniczające przekonania, lęk przed oceną czy popełnianiem błędów, warto więc rozpocząć naukę od przyjrzenia się swojej postawie.

 

Często sama wiedza i umiejętności nie wystarczą, żeby posługiwać się językiem obcym, potrzebujemy czegoś więcej, pewności siebie, wiary i zaufania w swoje możliwości. Praca na postawach, praca na mocnych stronach to kluczowe założenia kursu, którego celem jest komunikatywne posługiwanie się językiem angielskim biznesowym – Business English.

 

Kurs obejmuje także pracę w oparciu o cztery podstawowe kompetencje językowe: mówienie, słuchanie, pisanie i czytanie, ze szczególnym uwzględnieniem kompetencji mówienia i słuchania, które są ze sobą nierozerwalnie połączone.

 

 

Forma pracy

Autorska metoda nauczania języków obcych – coaching językowy (www.coachingjezykowy.pl) oparta o:

  • proces grupowy,
  • kontrakt,
  • kontakt, tu i teraz,
  • mocne strony uczestników,
  • coaching grupowy,
  • uczenie przez doświadczenie,
  • action learning (studium przypadku, case studies, scenki, role plays, authentic materials).

Program kursu Business English

  1. Company Structure - Job titles. Departments. Present Simple
    • Describing your job.
    • Describing your company.
    • Drawing an organigram.
  2. Meetings - Vocabulary for organising meetings (minutes, secretary, chair, etc). Phrases for meetings. Conditionals. Modals
    • Stating aims.
    • Agreeing/Disagreeing/Giving opinions.
    • Interrupting/Dealing with interruptions.
    • Asking for clarification etc.
  3. Telephoning - Phrases for telephoning. Politeness. Modals (Could I, Would you like to, etc). Pron: Spelling names, addresses, etc
    • Requests. Offers.
    • Complaining.
    • Dealing with complaints.
    • Making arrangements
  4. Socialising- Phrases for greetings, introductions, partingsLexis for hobbies, interests, family. Levels of formality. Present simple. Question forms
    • Introducing yourself.
    • Introducing Others.
    • Greetings, Goodbyes.
    • Talking about hobbies, interests, families.
  5. Employment/Job Applications - Lexis of working conditions-perks, benefits, holidays, salary, income, promotions, etc. Comparatives. Lexis describing character – hard-working, a team player, a self-starter, etc.
    • Writing CVs and letters of application
    • Being interviewed and interviewing
    • Discussing advantages and disadvantages of candidates
  6.  E-business/the Internet
    • Internet vocabulary.
    • IT vocabulary
  7. Management - Question forms. Imperatives. Levels of formality in requests/orders.
    • Talking about Total Quality Management.
    • Talking about different management structures, philosophies.
    • Role play – getting people to do things more or less politely.
  8. Business ethics - Modals. Lexis of corruption, rights, etc.
    • Talking about maternity rights, business and the environment.
  9. Marketing/Advertising - Marketing Lexis – brands, awareness campaign, etc.
    • Talking about adverts they know – what is effective.
    • Discussing marketing strategies.
    • Task – design a campaign.
  10. Corporate Culture/Cross-cultural relations - Comparatives. Lexis to
    describe personality traits. Polite language.
    • Describing the culture of a business/a national culture/regional culture.
    • Talking about your ideal company culture.
    • Practising polite language.
  11. Negotiations - Conditionals. Request, Offers. Typical phrases: starting, making offers, refusing, accepting, asking for clarification, bargaining.
    • Typical functions of negotiation: requests, offers, refusal or acceptance.
  12. Describing Company History - Past tenses, Present Perfect. Key Lexis – (was) launched, was established.
    • Talking about the history of your company/another company.
  13. Presentations - Language of presentations, OHP, slides, etc.: signalling language: dealing with questions, question forms.
    • Giving a presentation.
    • Handling questions.
    • Asking questions.
  14. Business Writing - Language of formal and informal letters. Language for CVs (experience, qualifications, etc). Language for reports (if requested).
    • Writing letters, emails and faxes.
    • Writing CVs, letters of application.
    • Writing letters of complaint, enquiry, etc.
    • Writing short reports.
       

Co nas wyróżnia?

35 lat doświadczenia

Wiemy, że wykwalifikowana kadra to klucz do sukcesu przedsiębiorstwa, dlatego od ponad trzech dekad doskonalimy sztukę efektywnego uczenia i organizacji szkoleń.

Certyfikat jakości ISO

Ośrodek szkoleniowy posiada wdrożony i certyfikowany system zarządzania jakością, zgodny z ISO 9001:2015-10. Pomagamy zdobywać profesjonalną wiedzę oraz kwalifikacje uznawane na całym świecie.

Zapisz się na szkolenie

Imię i nazwisko

Email

Numer telefonu

Wiadomość

Wyślij
Wyślij
Form sent successfully. Thank you.
Please fill all required fields!

Subskrybuj nasz newsletter, abya być na bieżąco!

E-mail
Wielokrotny wybór

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w postaci adresu e-mail w celu otrzymywania Newslettera od T-MATIC GRUPA COMPUTER PLUS Sp. z o. o. Zasady korzystania z usługi Newsletter'a w Polityce Prywatności

Subskrybuj
Subskrybuj
Form sent successfully. Thank you.
Please fill all required fields!

T-Matic Grupa Computer Plus Sp. z o.o.
ul. Malmeda 1

15-440 Białystok

 

tel. +48 85 74 89 155

email: szkolenia@computerplus.com.pl

INFO

FIRMA

Copyright © 2025 T-Matic Grupa Computer Plus Sp. z o.o.

Wszelkie prawa zastrzeżone.